مشخصات فنی عمومی کارهای ساختمانی

default-image

در این نسخه که تجدید نظر دوم آن میباشد بهره گیری از ضوابط، معیارها و استانداردهای فنی در تمامی مراحل طراحی، اجرا، بهره برداری و نگهداری طرحهای عمرانی با رویکرد کاهش هزینه و زمان و ارتقای کیفیت، از اهمیتی ویژه برخوردار بوده و در نظام فنی اجرایی کشور، مورد تأکید جدی قرار گرفته است.
به منظور ایجاد هماهنگی و « مشخصات فنی عمومی کارهای ساختمان ی » نشریه حاضر با عنوان یکنواختی در دستورالعملهای اجرای ی کارهای ساختمانی کشور و همچنین رعایت اصول، روشها و فنون اجرایی متناسب با امکانات موجود و سازگار با شرایط و مقتضیات اقلیمی کشور، تهیه و تدوین گردیده است.
به هنگام و روزآمد نمودن نشریات و استانداردهای فنی، با توجه به فناوریهای جدید و نوآوریهای صنعتی، در مقا طع زمانی مختلف، امری ضروری و اجتناب ناپذیر است . سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز در راستای وظایف و مسئولیت های قانونی و به منظور هماهنگی و همگامی با فناوریهای جدید و تکمیل این مجموعه، اقدام به بازنگری و تجدیدنظر در این نشریه نموده است.

بازنگری و تکمیل مطالب بالاخص در فصول دوم “مصالح ساختمانی”، پنجم “بتن و بتن آرمه”و درج استانداردهای مرتبط جدید در تمام متن و ویرایش فنی کل مجموعه از اهم مواردی است که در نسخه حاضر انجام شده است.
به منظور کاربردی تر نمودن نشریه حاضر و استفاده سریع و آسان از مطالب مندرج در آن، دفتر تدوین ضوابط و معیارهای فنی، نسخه الکترونیکی این مجموعه را نیز در قالب لوح فشرده تهیه نموده است . این نسخه دارای قابلیتهای ویژه ای در جستجوی واژه، نمایش مناسب مطالب، امکان ارسال آن به چاپگر و … می باشد

دانلود نشریه ۵۵


مشاهده‌ی تمامی نوشته‌ها در گروه: ضوابط, مقالات. ‏ فهرست برچسب‌ها: , , .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *