اجرایی شدن بحث مجریان ذیصلاح؛ بهترین راه کار برای جلوگیری از صدمات و آسیب های کارگران ساختمانی

ejra

اجرایی شدن بحث مجریان ذیصلاح؛
بهترین راه کار برای جلوگیری

از صدمات و آسیب های کارگران ساختمانی

مهندس مقومی- رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم

بر اساس آمارها بیش از ۵۰ درصد کارگران ساختمانی زیر ۳۰ سال سن دارند و تحصیلات آنها نیز عمدتا زیر دیپلم است که این آمارها نشان می دهد که می بایست توجه جدی به امر آموزش داشت.

متاسفانه در حال حاضر شاهد هستیم که برخی افراد که صلاحیت های لازم در زمینه ساخت و ساز را ندارند به این عرصه ورود پیدا می کنند و همین امر موجب می شود تا شاهد برخی از مشکلات به دلیل عدم توجه به اصول علمی و تخصصی احداث بنا و عدم بکارگیری مهندسان و رعایت اصول ایمنی باشیم.

یکی از راه کارهای جلوگیری از صدمات و آسیب های کارگران ساختمانی و افزایش کیفیت ساخت و سازها اجرایی شدن بحث مجریان ذیصلاح است. به کارگیری مجری ذیصلاح می تواند در راستای حفظ سرمایه های ملی و انسانی موثر باشد و اجرای این امر در حقیقت در راستای عملی کردن اقتصاد مقاومتی است.

اخیراً با پیشنهاد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، اجرایی شدن استقرار مسئولین ایمنی در کارگاه ها مورد تصویب هیئت چهار نفره استان قم در سال ۹۵ قرار گرفته است.
همچنین سازوکار اجرایی شدن دستورالعمل اجرای گودبرداری های ساختمان در راستای تامین ایمنی گودبرداری ها و تهیه سازوکار اجرایی شدن مجری ذیصلاح در راستای بهره گیری از افراد متخصص در ساخت و ساز و تامین ایمنی از دیگر برنامه های نظام مهندسی قم بوده است


مشاهده‌ی تمامی نوشته‌ها در گروه: اخبار. ‏ فهرست برچسب‌ها: , , , .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *